加载中…
个人资料
  • 博客等级:
  • 博客积分:
  • 博客访问:
  • 关注人气:
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
正文 字体大小:

七年级英语集体备课

(2015-01-14 08:28:27)
标签:

365

分类: 3、规章制度

七年级英语集体备课

第 5 周 2014.10.9 星期四  主备人  周少燕  七年级英语备课组全体教师 

Module My family

 

 教 

 分 

模块2My family为话题,以完成提供和询问别人的信息的任

务为目标,通过3个单元的学与练,旨在让学生通过这一学习与

体验的过程,能够就自己与别人的职业进行提问与回答,能够介绍父

母的工作单位与职业,培养学生用英语进行社交活动的最基本能力。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. 重点词汇

  aunt  brother  cousin  daughter  family  father  grandfather

  grandmother  grandparent  mother  parent sister son  uncle  photo  these   they   mum   left  dad  right  who  woman  next  husband  those bus  station  hospital  hotel  police  theatre  actor  manager  nurse policeman we  an job at   same  doctor  farm  worker  man  shop  its  their  

2. 短语

 1.a photo of  2. on the left  3.on the right  4. next to  

 5. in front of  6. big family  7. bus station  8. police station 

 9. bus driver  10. at school  11. for example  12.family tree

 

 

 

1.Is this your family? Yes, it is.

2.This is photo of Tony's family.

3.What big family!

4. My mum's parents are on the left.

4. Those are Paul's son and daughter.

5.What is your father's job?

6. In America,many people have grandparents from

different countries.

语法

1. "this that these those "的用法

2. 人称代词和物主代词的理解与运用

3. 名词所有格

技能

1.能阅读介绍人物职业的简短文章.

2.能写出有关职业的简短句子;能分清大小写及正确的使用句号 

3.能运用所学知识向朋友咨询情况,介绍自己和家人的职业。

Teaching plans for each period分课时教案

Unit Is this your mum?

Teaching goals 教学目标

1. Language focus语言目标

 a. Words and phrases 生词和短语

  aunt  brother  cousin  daughter  family  father  grandfather grandmother    

grandparent  parent  mother  sister  son  uncle  photo  these  they  mum 

left   dad  right  who  woman  next  husban  front  those  

  1.a photo of  2. on the left  3.on the right  4. next to  5. in front of 

 b. Key sentences重点句子

  1.Is this your family? Yes, it is.

  2.This is photo of Tony's family.

  3.What big family!

  4. My mum's parents are on the left.

  5. Those are Paul's son and daughter.

2. Ability goals 能力目标

Enable Ss to know family members.

3. Learning ability goals 学能目标

Help students ask and answer about their family

Teaching important and difficult points教学重难点

The use of "this, that, these, those"

Teaching aids 教具准备

multi-media

Teaching procedures and ways 教学过程

Step I Lead in

T: Hello, everyone. Let’s enjoy the video. 

Play the song of "I love my family" on the screen. Let the students watch them. After enjoying the video, ask them to answer some questions.

T: What is the song about ?

S1: About family.

T: What can you remember about the song?

S2: mother father ,brother...

T:Do you enjoy it ?

SsYes, do

T: Do you love your familyYes or No?

Ss: Yes.

Then let the Ss look at some pictures about families.

T:Do you have happy family? Please show us your photo of your family?

Step II Look and say

T: Now look at the photo of Tony's family. Let's know his family members, OK?

  Lead the students to say the members of family like this:

 

Then let the students remember the words and ask and answer in pairs.

Step III Listen and answer

Listen the text and choose the correct answer.

1. Play the tape and have them read and follow

2. Ask the students to read through the conversation individuallyThen choose the correct answer.

3. Check the answers 

 1.Linda is Tonysister.

 2.Liz is Tonyaunt. 

 3.Paul is Tonyuncle.

 4.Mike is Tonybrother.

Step IV Free talk

Ask and answer about activity 3

T: Is this your mother?

S: Yes it is.

T: Are these your parents?

S: No, they aren't.

T: Who are the girl and the boy?

S: They are my cousins.

Then show picture on the screen .

Ask the students to talk something about the picture like these:

A:Is this your sister? 

B:Yes, it is.

A:Are these your grandparents?

B:Yes, they are .

A:Is this her husband?

B:No, that's her

Step V: Language points

指示代词的用法:

Thisthesethatthose 成为指示代词,用来指示或标示人或事物,其中,thisthat为单数,thesethose 为复数。另外,thisthese用来指离自己较近的人或物,thatthose 用来指离自己较远的人或物。例如:

This is my bike and that is her bike.

These are my books ,and those are his books .

当指示代词所指的事物已确定时,后面的指示代词指人时用he she ,they来代替,指物时用itthey 来代替,如:

Is this your book?  Yes, it is.

Are these your uncles No, they aren

on the left 在左边,on the right 在右边,是表示方位的介词短语,不仅可以用来描述人物之间的位置关系,还可用来描述事物之间的位置关系。

例如:My bed is on the right ,and his is on the left.

“ in front of” 在… …(范围之外的) 前面,“in the front of”在… …(范围之内的) 前面,例如:

My teacher is in front of the classroom.(说明老师在教室的外面)

My teacher is in the front of the classroom.(说明老师在教室的里面)

Step VI :Practice

1.Look at the photo of Tony’s family and complete the sentences.

_______ is photo of Tony’s family. His mother’s parents are on the _____,and his father’s parents are on the ______.The woman _____  _____ his mum is Liz. The boy and girl ___ ____ ____ Paul are Mike and Helen.

Check the answers:

this left right next to, in front of 

2. "Look! Do you know _____ man under the tree?" "Sorry, It's too far to  

   see___ clearly.

   A. this, him    B. that ,him    C. this her 

   --Look What's ____ in the sky?

    -- It looks like kite.

   A. this   B. that   C. those

Step VII :Sum-up

 1.New words: family, father, mother, daughter, 

   son, left right, woman 

 2.Is this yourYes, 

 3. 指示代词的用法 

Step VIII Homework

Ask and answer questions about your family.

Is this your …? No, it isn’t.

Are these your …?  Yes, they are

 

Unit These are my parents

Teaching goals 教学目标

1. Language focus语言目标

 a. Words and phrases 生词和短语

bus  station  hospital  hotel  police   theatre  actor  driver  manager  nurse  policeman  we  an  job  at  same 

1. bus station  2. police station 3. bus driver  4. at school  

b. Key sentences重点句子

  1.What is your father's job? 

  2.My mother is the manager of theatre.

2. Ability goals 能力目标

Enable Ss to know the occupation names.

3. Learning ability goals 学能目标

Help students ask and answer about their family's occupation.

Teaching important and difficult points教学重难点

The use of "the possessive case of nouns"

Teaching aids 教具准备

multi-media

Teaching procedures and ways 教学过程

Step I Lead in

Show some pictures Say what you know about the places and the jobs

Places : hospital , hotel school bus station theatre

Jobs doctor nurse hotel manager , teacher driver actor

T: Do you like these pictures? Who works in it? your father or your mother?

S:Yes, do. 

My mother works in ...

My father works in ...

Step II Learn the new words

 

 

 

 

 

 

T: Now look at the photos.

This is policeman.  He works in police station.

These are nurses. They work in hospital.

T: When you see man or woman, What jobs can you think of?

 

Then let the students remember the words.

Step III Read and answer

1. Betty's parents works in ______.

2. Lingling's mother and Daming's mother are_________.

3. Tony's father is _________, his mother is _________.

4. Daming's father is _________.

5. Lingling's father is _________.

Check the answers:

1. theatre  2. nurses  3. manager  4. teacher  5. policeman  6. bus driver

Step IV :Complete the table

 

 

Step V: Work in pairs

A:Where is Betty from?

B:She's come from America.

A:What is her father's job?

B:He's an actor.

A:Is Tony's father manager?

B:Yes, he is.

A:Is Daming's father drver?

B:No, he isn't .He's policeman.

A:What is your father's job?

B:My father's ...

Step VI Language points

1.These are Betty's parents.这两位是贝蒂的父母。

  Betty's 意为“贝蒂的”。这是一个名词所有格形式,表示人与事物的所有和所属关系.在句中作定语。

2.My mother is manager of theatre.我的妈妈是一位剧院的经理。

  本句中of 是名词的所有格形式,表示无生命的所属关系时,要用介词of 所构成的短语来表示。

  the legs of the table 桌子腿

3.What is your father's job?你父亲做什么工作?

这是询问职业的常用句式,是一个特殊疑问句,用表示职业的名词来回答。

What is your brother's job? He is policeman.

拓展:询问职业的句型还有:

What +be +主语?

What do/does +主语+do?

What is your mother?   

What does your mother do?

She is nurse.

Step VII Practice 

1.______ is your father's job?  He's driver.

A.Can  B.  What  C. Where  D. How

2.These are some ____ of my family.

A. photoes  B.  photos   C. photo

3. What is your brother?_______.

A. He's student.  B. He is at work.  C. My friend  D. He's my brother.

4.Is your mother teacher?  ______. She teaches English.

A.Yes, she can  B.  No, she can't  C. Yes, she is.  D. No, she isn't.

5.The girl is Mr Green's ____ daughter.

A. friend  B.  friend's   C. friend

根据汉语意思完成下列句子,每空一词。

1.我姐姐是医院的一名护士

My sister is ___ _____ at the ________.

2.李明是一名旅馆经理。

Li Ming is _____ _____ __________.

3.格林先生是托尼的父亲。

Mr Green is _______ _______ .

4.这是一张我的全家福。

This is ______ of my ________.

5.我的父母来自英国。他们都是老师。

____ _______ are from England.They are both _________. 

 

Unit Language in use

Teaching goals 教学目标

1. Language focus语言目标

 a. Words and phrases 生词和短语

   doctor  farm  worker  man  shop  its  their

  1.for example   2.family tree  3.farm worker  4. an English teacher 

b. Key sentences重点句子

  1. In America, many people have grandparents from different countries.

2. Ability goals 能力目标

Enable Ss to master the key points of this module.

Teaching important and difficult points教学重难点

人称代词与物主代词的用法

Teaching aids 教具准备

multi-media

Teaching procedures and ways 教学过程

Step I Lead in

T: Hello, everyone. Let’s enjoy the video. 

Play the video of "occupation" on the screen. Let the students watch them. After thatask them to answer some questions.

T: What is it about ?

S1: About jobs.

T: What can you remember about it?

S2: worker manager ,nurse ...

Step II Ask and answer

This is photo of Ann's family.      

Say sentences about the picture

This is Ann's grandmother.

She is nurse. She works in hospital.

Ask and answer about activity1.Picture 1:

A: Is this Lingling's family?

B: Yes,it is.

A: Is lingling's father doctor?

B: Yes,he is.

A: Is lingling's mother doctor?

B: No,she isn't. She is nurse.

A: What is her grandfather's job?

B: He's farm worker.

Then ask and answer about Picture and 3.

Step III Write sentences

His father is hotel manager.(Tony)

Tony's father is hotel manager.(Tony)

Her parents are teachers.(Sarah)

His parents are shop workers.(WangLin)

His mother is nurse.(Daming)

Her father is bus driver.(Lingling)

提示:名词所有格形式相当于形容词性物主代词。

Step IV Practice

Match the words in Box with the words in Box B

                       

her                      he

his                       I

its                       it

my                      she

your                     they

their                     we

our                      you

Complete the passage with the words from the box.

 he her his my we our she their

Hello! My name is Amy. These are ______friends. ______names are Jack, Lilyand Mike.

Jack is American.______ father is doctor. He is _____ family doctor. Lily isn't American.______ family is Chinese Mike isn't Chinese.______ is English. Mike's mother is teacher.______ is our English teacher. _____ are her students.

Step V: Language points

指示代词的用法:

 

1.作主语、宾语、表语 e.gThis is chair.

like these but she likes those.

2. 在电话中,this表示打电话者,用于介绍自己,用that询问对方。

e.g Hello! This is Bob. Who's that?

 

上面一行是人称代词的主格,在句中作主语。e.g.  We are chinese.

下面一行是形容词性物主代词,一般放在名词前作定语。e.gThat is my classroom.

Step VI 重点知识总结

a.表示家庭成员的单词:

b.表示职业名称的单词:

c.个别单词的复数形式:family-families;woman-women;bus-buses;man-men

d.一对反义词:same-different

e. Key Phrases

1.a photo of  2. on the left  3.on the right  4. next to  5. in front of  

6. big family  7. bus station  8. police station 9. bus driver  10. at school  

  11. for example  12.family tree

f.Key sentences:

1.Is this your family? Yes, it is.

2.This is photo of Tony's family.

3.What big family!

4. My mum's parents are on the left.

4. Those are Paul's son and daughter.

5.What is your father's job?

6. In America,many people have grandparents from different countries.

Step VI Practice

1)根据句意及首字母提示完成单词。

1. This is photo of Ann's f_______. Look! This is h____ father.

2. They are my p_______, my father and my mother.

3. What is your father's job? He is hotel m_______.

4. This is my brother. H____ is driver.

5. Mr.Li works in school. He is t_______. 

2).Choose the best answer

1.-____your uncle? -He is hotel manager.

 A. What's  B. Who's  C. Where is  D. How is

2.She is an English girl. ____name is Betty.

 A. His  B. My  C. Her  D. Hers

3. This is _____ bedroom.

 A. Wanglin's and Wangping's  B. Wanglin's and Wangping C. Wanglin and Wangping's 

3).按要求改写句子

1.This is my praent. (改为复数形式)

   _____ are our _______.

2. His mother is teacher.(对画线部分提问)

  _____ is his mother's ______?

3. What is your father? (改为同义句)

  What _____ your father ______?

4. My father works at school.

  _____ does your father______?

Step VII Writing

Write about your family.

My father is a(n) ...at...

My mother is a(n)... 

My brother is ... and he...

 

0

阅读 收藏 喜欢 打印举报/Report
  

新浪BLOG意见反馈留言板 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 产品答疑

新浪公司 版权所有