加载中…
个人资料
  • 博客等级:
  • 博客积分:
  • 博客访问:
  • 关注人气:
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
正文 字体大小:

教技课作业 <On Becoming a Better Student> 090201514  09英师本5班

(2010-12-12 14:12:31)
标签:

杂谈

教技课作业

 简介

 <On Becoming Better Student> 本文是一篇论说文。作者通过介绍优秀学生的特点和给好学生的若干建议两个方面,说明优秀学生应该具备的品质以及如何成为一名优秀学生。由于课文是一个节选的部分,所以在开头和结尾等地方读起来会有不太自成一体的感觉,所以教学过程应要求学生自习全文,或者提供相关网站让学生更细致的了解全文。

    在说明和论证的手段上,作者通过举例,引用名人的话语,比喻和设问等多种手法来加强说明和论证的效果。这些写作手法是本文教学的难重点,将花较大课时。

二 任务

 1.(教学目标)Teaching Aims:

   Train the students’reading ability.

   Learn and master the following words and phrases;

   Words: mile  Antarctic  threaten  optimistic  somehow  shelter  regret                                  extreme    climate    value

  Phrases: struggle through   threaten to do sth  lie down  be thankful for    in good health   struggle to one’s feet   make decision

  Train the students' ability of surfing the Internet to find the background information about famous outstanding woman.

 Train the ability of writing piece of argumentation 

 

2.(教学重点)Teaching Important Points:

1.      Improve the students’ reading ability.

2.      Enable the student to understand the text better.

3.      Let the students have strong wills and determination by reading the passage.

 

3.(教学难点)Teaching Difficult Points:

1.      How to improve the students’reading ability.

2.      The use of some useful expressions.

3.    How to improve the students’ability about writing piece of argunmentation .

 

 

 

4.(教学方法)Teaching Methods:

1.      Discussion before reading to make the students be interested in what they learn in class.

2.      Fast reading to get the general idea of the text.

3.      Careful reading to answer some detailed questions.

4.      Individual, pair or group work to make every student work in class.

  资源

教学辅助)Teaching Aids:

1.          map of the world

2.         tape recorder

3.         computer

 在线资源

(教学网络信息)Teaching information from  Internet:

   1.课文相关原文http://www.gyu.cn:8094/englishonline/wsjs/englishmajor/textbooks/zhjc/book3/B3u09text.asp

2.课文音频阅读资料

 http://www.beiin.com/html/22/22-3430.html

 

  3.作者资料

   http://zhidao.baidu.com/question/51105824.html?fr=qrl&cid=197&index=1

.(教学进程)Teaching Procedures

  1.Step   Greeting and speech       

Greet the students as usual and the student who is on duty give speech before class.

  2.Step II   words

repository
n. place where things are stored

partake
v. to eat or drink, especially something offered

receptivity
n. ability or willingness to receive new ideas, suggestions, etc.

embody
v. to serve as symbol or expression of an idea, quality, etc.

acquisition
n. action of acquiring, gaining

rigid
a. firm or fixed in behavior, views, or methods; difficult to change or unwilling to change

yoga
n. Hindu philosophy which teaches control of the mind, senses, and body in order to reach union with God; system of exercises for the body and control of breathing for those practicing yoga or wanting to become fitter

ongoing
a. continuing, or continuing to develop

discrete
a. separate; having clear independent shape or form

mundane
a. ordinary and uninteresting, with nothing exciting or unusual in it

live up to
to achieve (what is expected, especially high standards)

demon
n. an evil spirit

punctuation mark
any of the signs (e.g., full stop, comma, question mark, etc.) used in written or printed text to separate sentences, phrases, etc. and to make the meaning clear

relinquish
v. to give up (power, position, claim, etc.)

stigma
n. feeling of shame or dishonor

approach
n. way of dealing with person or thing

precedence
n. the condition of being dealt with before other things or of being considered more important than other things

initiative
n. the ability to make decisions and take actions without asking for the help or advice of others

formulate
v. to invent and prepare (a plan, suggestion, theory, etc.)

proportional
a. in the correct relation (to other things); corresponding in size, amount, or degree (to something)

therapy
n. the treatment of illnesses of the mind or body, especially drugs or operations

prior
a. coming or planned before

pitfall
n. mistake that may easily be made

complacency
n. feeling of calm satisfaction with one's own abilities or situation that prevents one from trying harder

strain
v. to try (too) hard; to make (too) great efforts

correspondence
n. the act of exchanging letters; the letters exchanged between people

go out of one's way (to do something)
to take particular care and trouble to do something

cumulative
a. increasing steadily in amount or degree by one addition after another

livelihood
n. the way one earns money to live on

pertinent
a. relevant; to the point

scathing
a. (of speech or writing) bitterly cruel in judgment

unethical
a. wrong and unacceptable according to society's rules or people's beliefs

badger
v. to repeatedly tell (somebody) to do something or ask (somebody) questions  

 

   3.Step III   Fast – reading

Ask the students to read the text quickly and silently, find the answers to these three questions  

         How did the writer celebrate her 60thbirthday ?

         When was the writer is 60th birthday ?

         Why did she say it was an experience she would never forget and would value for the rest of her life ?

 

4.Step IV   Careful-reading

     Ask students to read the text again carefully and finish three tasks:

 Finish Exercise of post-reading on page 32.

 Fill in the form on the screen 

 Writing method

 example

 

 

 

 

 

 

 

 

3.  Do some T/F exercises on the screen.

1). She celebrated her fiftieth birthday by traveling alone to the South Pole.

2). She went to Antarctica with the dog team pulling her sled.

3). Everything went all right during the first few days.

4). During the next week the wind grew so strong that it blew away her tent.

5). She had an accident after her birthday.

6). It was all her training that helped her out of danger

 

5.Step   Listening and Consolidation

Play the tape for the students and ask them to read the text after the tape in low voice, paying attention to the pronunciation and intonation.

 

Step VI  Discussion

   1. What kind of woman is Helen Thayer Describe her in few sentences.

2.          Do you admire her?  Why ?

 

6.Step VII   Reading together.

 

 

7.Step VIII   Homework

1.      Reading the text again and again after class.

2.      Finish the exercises of Grammar.

3.      Writing piece of argumentation about HOW TO BE GOOD STUDENT

 

 

0

阅读 收藏 喜欢 打印举报/Report
  

新浪BLOG意见反馈留言板 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 产品答疑

新浪公司 版权所有