加载中…
个人资料
  • 博客等级:
  • 博客积分:
  • 博客访问:
  • 关注人气:
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
正文 字体大小:

外研版选修七课文模块4-6

(2015-08-15 16:25:40)
分类: 外研社

外研版选修七课文模块4-6  

http://lonelyheart2008.blog.163.com/blog/static/934814692014226101331596/

 

 

Module  Music Born in America

All You Need to Know About Hip Hop

Part1

What is hip hop and how did it start?

Hip hop is an American cultural movement which started in the 1970s at block parties in New York, especially in district called the Bronx. There are four main aspects of hip hop: breakdance and graffiti art plus two types of hip hop music — DJ-ing and rapping. Rapping is also known as MC- ing (coming from the term master of ceremonies). The DJs at block parties in the 1970s played lot of soul music and they noticed that people preferred the percussion breaks in the songs because they were the best parts to dance to. So they started repeating the percussion breaks. This is technique used by DJs in Jamaica. There were lot of Jamaicans in New York who brought the idea with them. At first, they played lot of reggae.

 

Part2

What was the big breakthrough?

DJ Herc, one of the most popular Jamaican DJs at the time, noticed that New York audiences didn’t really like reggae music, so he started playing other kinds of music, including rock and disco music. The percussion breaks were usually short, but Herc and other DJs made them longer by using two records on two turntables, side by side. Some of the DJs began speaking and shouting while the music played. Shouting DJs became known as MCs. And so the style of music known as rap was born.

At the beginning, MCs often performed for hours, repeating words and phrases and then improvising. Later, they experimented with different vocal and rhythmic approaches, using rhyming words, often words from African-American culture. At the same time, people started breakdancing at block parties.

MC Dark Star remembers the first time he heard rap singer. “The moment heard it,” he said, “I knew it was completely new kind of music.”

 

Part3

Why was hip hop so successful?

There are two main reasons. Firstly, it’s cheap and easy — you just need two turntables and microphone. Anyone can be an MC, using songs which have already been recorded.

Secondly, people were bored with the pop music of the day — disco music and rock music were both in decline in the mid-1970s. However, disco music had strong beat, and it was easy to dance to. Hip hop took advantage of that and provided kind of disco music for people who hated disco!

 

Part4

How did rap singers record their songs?

Te first time that rap artists recorded their music, musicians recorded the backing tracks (the music without the singing) in the studio and the rappers added their vocals later. The next generation of rappers recorded their vocals at the same time as the musicians.

New York was the capital of hip hop during the 1980s, and the style was known as East Coast rap. The style soon spread to other parts of the United States. There were lot of West Coast rappers based in California. In Miami, Florida, new style developed, strongly influenced by Cuban and Puerto Rican music.

In the late 1980s, hip hop spread across the world, to Japan, India and many parts of Europe, especially France, Belgium and Italy. In England, new music form emerged, called trip hop, mixture of jazz, hip hop and electronic music (for example, music played on computers).

 

Do You Think Classical Music Helps You Study?

One day the science teacher asked our class “Do you think listening to music helps you to study?” The teacher told us that some people believe that classical music, such as Mozart, relaxes your brain and helps you to concentrate. In psychology experiment few years ago, some students’ test scores improved temporarily after listening to Mozart before they took the test. The teacher wanted to find out if that would work for her students. In my case, when I’m trying to concentrate and get an essay written or do some revision, listen to some music, because without it, it’s too quiet and would fall asleep. But if I’m listening to loud music or rap or rock, my handwriting starts getting very bad and my thoughts don’t stay in order. My friend Jacki said “No way! can’t study with any kind of music — have to work in silence or can’t think!” The teacher told us that she would try out the theory and play us some classical music before the next test and see if we get better test scores!

 

Music Born in Hong Kong

    From region of seven million people has arisen some of the greatest pop music in the world. As well as attracting huge audiences in its Hong Kong home, Cantopop has spread offshore, and its stars are known in Beijing, London and New York. Music born in Hong Kong is booming.

    In most of the world, pop music is sign of friction between generations. But Cantopop expresses only harmony and virtue, and Hong Kong is blessed with the most conventional music scene in the world. The stars don’t wear fancy clothes. The women wear clean blouses and the men wear pressed slacks. They’re so neat and well-behaved that any mom would want their kids to watch them. And the consensus of most people is that the music is very good. But it is… well, different from anywhere else.

   Their fans expect regular makeovers. You can’t budget for looking good, you just need blank cheque and fashion consultant. Singer Kelly Chen changes her image once every three months. But she claims she isn’t vain.

   As bonus for their fans, nearly every Cantopop singer also acts in the movies, from Jackie Cheung to Faye Wong. Andy Lau regularly stars in tough guy roles and romantic comedies, and their movie DVDs and VCDs sell worldwide.

    Hong Kong stars work hard, and the pace is hot. Some make ten movies year, others record four CDs as well as keeping to tight schedule of concerts and TV shows. Last year 20-year-old Nicholas, Tse released five albums, and his spokeswoman says that he just has to meet the deadline. Otherwise, he will soon be abandoned by his company and his fans. When new albums come out, the stars are marketed like consumer products, as teenagers spend their allowance on the latest songs. It’s far from being part-time job.

    The fans are devoted to their stars. Online they swap information about their super heroes. They yell their names at concerts and beg for autographs. The Kings of Cantopop are Jacky Cheung, Aaron Kwok, Leon Lai, and Andy Lau and their fame is their pension, and they won’t quit the concert stage for the rest of their lives. But the new talent isn’t far behind. They include Hacken Lee, Andy Hui, Leo Ku, and Edmond Yung. Sammi Cheng easily sells million albums year. Their fans find the music clean and refreshing, and the songs are easy to sing in karaoke bars.

    Cantopop isn’t just type of pop music but musical empire. Any music which has millions of fans around the world must be doing something right.

 

Americans Who Changed the World of Music

Louis Armstrong was one of the most influential artists in the history of music. Born in New Orleans, Louisiana in 1901, he began playing music at the age of 13 and was pioneer of the improvised jazz solo. Before Armstrong, jazz musicians all used to improvise at the same time. Armstrong developed the idea of playing individual solos. His nickname was Satchmo, which was short for “Satchel Mouth”, because of his large mouth, which looked like satchel (a large bag). He died in New York City in 1971.

Robert Johnson was blues singer and guitarist who has been called the father of rock and roll. He was born in 1911 in Mississippi. Johnson wrote very poetic and sad blues songs. His music has influenced generations of modern rock musicians, including Eric Clapton and the Rolling Stones. He only recorded his songs twice — the first time in 1936 in hotel room in San Antonio, Texas. Even so, he managed to record 29 songs. John Hammond, black music expert who organised the recordings, said, “I wanted black music to make an impression on white audiences and we got some great blues, jazz and gospel artists — and Robert Johnson was the greatest.” Johnson died at the age of 27 in 1938.

Woody Guthrie was folk singer who was born in Oklahoma in 1912, in the year when Woodrow Wilson was elected President, so his parents named their son after him: Woodrow Wilson Guthrie. He is known as pioneer of protest music and influenced artists such as Bob Dylan. In the 1930s, he and his family moved to California to find work. Guthrie began writing songs about migrant workers who were exploited by powerful landowners. He also played music at meetings of the American Communist Party. When someone asked him why he was attending meetings of left-wing people, he replied, “Left wing, right wing, chicken wing — it’s all the same to me.” As he grew older, his songs became more humourous and optimistic. “My message is that it doesn’t matter if you’re balck, white, fat, thin, old and young — we’re all the same, it’s great world and you can do something with your life.”

 

Module  Ethnic Culture

Simon Wakefield’s Yunnan Diary

Simon Wakefield travelled round Yunnan after leaving university. Below are extracts from the diary that he kept.

April 20th

1

I’ve been in Yunnan for two months now and I’m still astonished by how varied the landscape is. Down in the south, in Xishuangbanna, it’s very tropical, but here am in Lijiang, in north-west Yunnan. Lijiang is half new town and half old town. The old town is on the side of mountain and opposite it is the 5,500metre Yulong Xueshan Mountain, its peak covered with snow. The sky is clear blue and don’t think I’ve ever seen anything else so beautiful in my life.

2

Early this morning walked up to beautiful park on the slopes of the mountain, and sat and watched as the town slowly woke up to the day. Seen from above, the old town is maze of canals, little bridges and tiny cobbled streets that tourists get lost in. Three rivers run through the city and wherever you go, you hear the sound of rushing water. Cars are not allowed in the old town. As you walk past the ancient wooden and stone houses, you feel you are walking back into the past.

April 23rd

3

This region is where the Naxi ethnic group live and I’ve spent several afternoons sitting in café in the old town square, just watching people. Their culture is fascinating. For example, it is the women who run Naxi society, and until recently, Naxi women inherited all property. They sit in small circles in the square, with their babies on their backs, completely uninterested in the tourists! They have the custom of playing cards on card tables in the middle of the street. The Naxi still wear traditional costume — the women wear blue blouses and trousers covered by blue or black apron.

4

This afternoon was lucky enough to meet Naxi man from the old town. He was between 80 and 90 years old, but was full of energy. He spoke some English and showed me some translations of Naxi poems. It was fascinating to read them! The Naxi language is the only hieroglyphic language still in use and is over 1,000 years old. The Naxi believe that they came from creature called Tabu, who helped them hatch from magic eggs. This story is shown in pictures in books put together in the 10th century, and there are still few copies of these ancient books in Lijiang.

April 25th

5

Lijiang is city of painters and writers, but Naxi culture is particularly famous for its music. Passed from father to son, the music has not changed for eight centuries, and among the richer Naxi people, knowledge of this music showed that you were real gentleman. I’ve just returned from performance of the Naxi Orchestra. It took place in an old wooden hall, and was played by Naxi men, some of whom looked as if they were well over 100 years old! They played ancient songs, songs with names such as The water Dragon Is Singing, Wind from the River and The Sheep on the Hill. Sometimes the instruments sounded like women crying, or trees bending under snow. In the audience there were both tourists and local people. Everyone listened as if someone had put spell on them.

April 29th

6

have only one day left before travelling to Kunming and then flying back home. My stay here has been unforgettable and really don’t want to leave. I’ve learnt so much about the Naxi culture, and now understand that although people may seem very different from you, we all laugh, cry, and need love and friendship. However different we may appear to be at first, we are all the same, all equal.

 

The Bai Ethnic Group

The Bai ethnic group has population of around two million, 90% of whom live in Yunnan. Their native region is the Erhai region of Yunnan, and its main city is Dali. The Bai have their own dialect, which resembles Chinese; however, Chinese is mostly spoken today. The Bai have an agricultural economy, their main crops being rice, wheat, beans and cotton. Their staple foods are pork, rice and wheat. The Bai have tradition of building houses as community, usually beginning on festival day. The houses are in the style of traditional Chinese architecture. They also build halls known as Yunhe halls, which can hold about 200 people and are used as community centres.

The Bai prefer the colour white, and Bai women wear white and red costumes, while the men wear white shirts and long wide trousers. Known as good singers and dancers, the Bai have an opera, which combines both music and dance. Another tradition is the Bai tea ceremony, in which tea is served three times. The most well-known Bai festival is the Torch Festival. During this festival, tree, known as the torch tree, is burnt. Young mothers and their children walk round the tree three times for good luck, while others wish for happy life for the village. Children then light torches and run through the fields.

 

No Problem

“Ouch!” howled in pain as dropped the hammer onto my foot. felt foolish.

It was pouring with rain, and, lame for moment, hopped around to the driver’s side.

“No luck?” said George. We had flat tyre and was trying to change the wheel. But it was stuck firm.

We had driven ten hours along the road through the jungle without seeing another soul. In the distance was an ox working in field.

“So what do we do now?” asked George, as got back into the car.

About fifteen minutes later, the rain stopped. Out of the jungle came an old woman. She walked towards us carrying something long and thin.

“Uh — oh, here comes danger!” said George, “She’s got spear.”

She was wearing traditional garments, with short sleeves, colourful necklace and other jewellery. As she got closer, we saw the spear was just wooden pole. got out.

“Hello!” said, in English. “Can you help us?” pointed to the wheel.

She stared at it, and then made gesture to follow her back to the jungle. George and looked at each other, then set off after her.

Soon we came to tent under an arch of trees. It had rigid framework of wooden poles, like the one the woman was carrying, covered with heavy cloth, and fastened with rope made with some kind of loose plant fibre. All around were corn plants. It was harvest time for the grain, and spade, fork and other tools were lying on the ground. Nearby were some chicks and rooster, and pig tied to post.

The woman folded back cloth and invited us in. My eyes had to adjust to the darkness inside. The tent was furnished with few mats on the floor, and low table with teapot. She picked up photo and showed it to us. Was it her husband? The man in the photo was bare to the waist. He looked much too young. She was probably widow. Maybe her son or her nephew?

Our hostess poured some tea, and watched as we drank.

“Say something,” ordered George.

“Cheers!” said and raised my cup. “Can we contact garage?”

Suddenly, there was tap at the door. It was the man in the photo. The old woman said something, and he looked at us. felt awkward, so smiled at him.

“No problem,” he said, in English. He pulled out mobile phone and made call.

“Twenty minutes. No problem. Let’s wait by the car,” he said.

As we walked back to the car, the sun pierced the clouds. Over the hills beyond was the most beautiful rainbow.

 

Native Americans and Australian Aborigines

Among the most well-known ethnic minorities of the English-speaking world are the Native Americans of North America, and the Australian Aborigines.

It is generally agreed that Native Americans came across from Asia, somewhere between 12,000 and 25,000 years ago. Until the arrival of the Europeans in the 15th century, it is thought that there were between 1.8 million and 10 million Native Americans in North America. The people had thick straight black hair, dark eyes and brown skin. They were hunting, fishing culture, but as they moved round, many kinds of society developed, speaking many languages. For example, in the west people lived in villages and developed an agricultural economy, whereas in the east, where it was colder, people remained hunting culture. With the arrival of the Europeans, there were many battles over land, and the Native American population became much smaller, partly because they died form European diseases. Today, Native Americans live in only few areas of North America. They were made citizens of the US in 1924.

The native people of Australia, called Aborigines, probably came from somewhere in Asia more than 40,000 years ago. It is thought that at the time of the arrival of the Europeans in the late 18th century, the population was about 350,000.

Like the Native Americans, they were hunters and gatherers, living in small groups across the continent. These groups did not have leaders and the older men of the group made their decisions together. When important ceremonies took place, hundreds of people from different groups travelled great distances to attend them. For Aborigines, the land is very important and no part of it can be owned by particular person.

After the arrival of the Europeans, Aboriginal numbers became smaller and smaller, as the Europeans took more and more land. However, in the 1960s, the importance of Aboriginal culture began to be understood. Today, Aborigines make up just over 1.5% of Australia’s population.

 

Module  The World’s Cultural Heritage

part1

The Amazing Caves of Zhoukoudian

Zhoukoudian is small village about 50 kilometres south-west of Beijing. In the 1920s, archaeologists discovered some prehistoric human bones there which changed China’s knowledge of its history. They came from an unknown species of man and were the first evidence of primitive human life in China thousands of years ago. The remains were … three teeth!

In 1929, complete skull was also discovered. Eventually, archaeologists found almost 200 items, including six skulls and more than 150 teeth. These discoveries proved the existence of human species who lived in the area between 700,000 and 200,000 years ago.

Four sites where Beijing Man and his relations lived were discovered on the northern face of Dragon Bone Hill (Longgushan). They lived in the limestone caves in the area.

However, the life span of Beijing Man was short. About 70% of the people probably died before the age of 14. Fewer than 5% lived to the age of 50. Even so, they were quite sophisticated. Ashes were found alongside the fossils which showed they used fire for cooking food and also for light, warmth and protection from wild beasts. This is the earliest evidence of the use of fire anywhere in the world. They also made tools of bones and sharpened stones. Unfortunately, when Japan invaded China in 1937, excavations at the Beijing Man Site stopped and most of the fossils disappeared, including Beijing Man skull. They have never been found. After the people’s Republic of China was established in 1949, the work started again and Zhoukoudian became an important tourist attraction.

Zhoukoudian was listed as world heritage site in December 1987. It has not only given us important information about prehistoric Asian societies, but also has provided amazing evidence about the process of evolution.

 

part2

Beijing Man Heritage Site in Danger

The Zhoukoudian Beijing Man Site is one of the most important world heritage sites in China. Since the discovery was made in the 1920s, Zhoukoudian has become an important place for archaeologists from all over the world. At the site in the south-west suburb of Beijing, there is, for example, the earliest evidence of the use of fire by humans. It has also been proved that people lived there continuously between 500,000 and 10,000 years ago.

Today, however, Zhoukoudian is in serous danger. Parts of the cave have been badly affected by rain and exposure to the air. Some areas are almost completely covered in weeds, causing serious damage. Pollution from nearby cement factories has also contributed to the problem.

The site is extremely expensive to maintain and it will cost between three and five million yuan to repair it. At the moment, visitors are not allowed to visit the caves.

Zhoukoudian is on the World Cultural Heritage List, organised by UNESCO, the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. The list is constantly checked. Any site which is seriously damaged or which is not properly protected is an endangered heritage, and UNESCO is very quick to do something about situations like this. They have recommended that the site be closed and repaired. If nothing is done to repair it, it could be removed from the list.

This is very serious matter and the Chinese Academy of Sciences is trying to raise public awareness about it. They have suggested that the general public be encouraged to help with the problem. professor at the Academy has proposed that fund be established to raise money.

Dr Zhu Ming of the Academy said, “We have requested that the government get involved, but we also need assistance from ordinary people. They can help by contributing to the cost of repairing the caves. They are precious part of our cultural heritage — it is of vital importance that we do something. If not, it will be catastrophe. 

 

page 78

At the Suzhou conference in June 2004, one of the delegates praised China’s work on heritage sites, “China has done excellent work in protecting world heritage, both tangible and intangible.”

Tangible cultural heritage includes museums and monuments — things you can see and touch. But what is intangible cultural heritage? Intangible cultural heritage, which is also called living cultural heritage, consists of the following features:

 

Oral Heritage

This includes languages, spoken literature, music, dance, games, customs and knowledge of traditional craftwork. It also includes the cultural places where popular and traditional cultural activities take place (for example, sites for story — telling and festivals, etc).

Living Human Treasures

Living human treasures are people who have the knowledge and skills required for the cultural traditions of their society.

Endangered Languages

Endangered languages are languages spoken by only few people and languages which are not taught to new inhabitants of the region. For example, there are nearly 60 languages in Australia which are endangered, or are disappearing.

Traditional Music of the world

Musical traditions around the world form part of the intangible heritage of mankind in the same way as monuments and natural sites. For example, Kunqu opera, was founded before the Ming Dynasty (1368-1644) in Kunshan, near Suzhou. UNESCO added Kunqu to its intangible heritage list in 2001.

 

Chinese Cultural Heritage Bid for UNESCO

Traditional Chinese Medicine (TCM) and the Mid-Autumn Festival could be listed on the directory of world intangible cultural heritage if bid to UNESCO is successful.

They could join the Chinese arts of Guqin Music and Kunqu Opera as “world intangible heritages”.

UNESCO has 47 items on the world heritage list, including Chinese Kunqu Opera and Guqing Music. Every two years the directory is enlarged by giving each country the chance to recommend one candidate.

No discrimination is made against countries which make regular bids, so although the process is long, there is strong possibility that TCM and the Mid-Autumn Festival will be accepted. While the bid is going through, the state government allocates funds for each item’s protection.

The application for TCM would highlight the fact that traditional Chinese medicine is culture that has existed for thousands of years. If TCM is accepted on the UNESCO list, doctors and practitioners would advocate both its advantages and its legal status abroad. The theories and experiences of old TCM practitioners would continue to be collected, and treatment would be extended into other areas of medicine, such as research into the AIDS virus and malaria. But some people feel that there needs to be compromise between the term “heritage” which suggests something old-fashioned, and the fact that TCM is still developing as medical science.

Mid-Autumn celebrations reflect Chinese cultural traditions. With more than 50 million Chinese living and working overseas, the Mid-Autumn Festival reminds them of their Chinese origins and would help to unite Chinese people all over the world. Plans for seminar of experts on the festival have been announced, which will recommend symbolic ambassadors to promote the bid.

Other examples of China’s intangible cultural heritage include the ancient art of Shaolin Kung fu, the world’s longest epic poem of Tibetan King Gesser, and Chen-style Tai Chi.

UNESCO’s agenda for the world’s tangible and intangible heritage is also to act as warning system for sites which are at the mercy of redevelopment, pollution or even the effects of tourism, and cultural activities which are in danger. UNESCO undertakes to take sites off the World Heritage list if their present state is threatened by an absence of protection.

Getting accepted on the list is the result not simply of subjective recommendation by interested groups, but of cultural diplomacy by governments and thorough understanding of the bureaucratic system of UNESCO. In return, UNESCO recognises the autonomy of provincial, federal and state cultural organisations, but offers support and guidance when requested.

 

Santa Fe’s living Treasures

The living Treasures Program originated in Santa Fe, New Mexico in the USA in 1984 and has now spread to dozens of other communities across the country.

It started when Santa Fe organisation called the Network for the Common Good was established. The idea was to celebrate the lives of members of the older generation. “Older people are easily forgotten or ignored in country like the USA,” said Robin Rodar, one of the organisers. “Youth and new things seem more important to lot of people.”

This isn’t the way with other cultures. In New Mexico, older people from Hispanic and native American cultures preserve their traditions and languages. The extended family is important and grandparents are respected. This is also true in Asian cultures. In fact, the Santa Fe organisers got the idea for the Living Treasures Program from Japanese tradition of honouring folk artists.

Twice year, in spring and autumn, the program honours three older New Mexicans. They are asked to give long interview — an oral history — which is taped and preserved at the Santa Fe Public Library. photographer spends day with each living treasure and the photographs are also displayed at the library.

Then there is ceremony to which the whole town is invited. Everyone meets at the Museum of International Folk Art. Friends and neighbours tell stories. After everyone else has spoken, the living treasures give speech. “It’s just amazing,” said Robin Rodar’s husband, Sam. “The ceremony holds the community together.”

The living treasures are honoured for their achievements in many different areas of life. It might be in their working life: medicine, education, the environment, architecture, literature and journalism; and it might be because of their contribution to the cultural and social life of the area: art, music, theatre, farming, sport etc.; or it might be because they have such good stories to tell about “the old days”.

 

0

阅读 收藏 喜欢 打印举报/Report
  

新浪BLOG意见反馈留言板 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 产品答疑

新浪公司 版权所有