加载中…
个人资料
  • 博客等级:
  • 博客积分:
  • 博客访问:
  • 关注人气:
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
正文 字体大小:

2015河北专接本英语--阿樊教育英语班阅读理解

(2014-09-18 08:53:14)
标签:

2015河北专接本英语

河北专接本英语

河北专接本英语学习

河北专接本英语阅读理

分类: 专接本辅导班

Passage 1

    Being able to multitask—doing several things at the same time—is considered welcome skill by most people.But if we consider the situation of the young people aged from eight to eighteen,we should think again.

  What we often see nowadays is that young people juggle an ever larger number of electronic devices(电子产品as they study.While working,they also surf on the Internet,send out emails,answer the telephone and listen to music on their iPods.In sense,they are spending significant amount of time in fruitless efforts as they multitask.

  Multitasking is even changing the relationship between family members.As young people give so much attention to their own worlds,they seem to have no time to spend with the other people around them.They can no longer greet family members when they enter the house,nor can they eat at the family table.

  Multitasking also affects young people’s performance at university and in the workplace.When asked about their opinion of the effect of modern gadgets(器具on their performance of tasks,many young people gave positive response(反应).

However,the response from the worlds of education and business was not quite as positive.Educators feel that multitasking by children has serious effect on later development of study skills.They believe that many college students now need help to improve their study skills.Similarly,employers feel that young people entering the job market need to be taught all over again,as modern gadgets have made it unnecessary for them to learn special skills to do their work.

 

1.What does the underlined word “juggle” in Paragraph most probably mean?

  A.Want to buy.              B.Take the place of.

C.Use at the same time.       D.Seek for information from.

2.In Paragraph 3,the author points out that______.

  A.family members do not eat at the family table

  B.family members do not greet each other

  C.young people live happily in their families

D.young people seldom talk with their family members

3.What is the main idea of the last paragraph?

  A.Multitasking is harmful to young people’s development.

  B.Young people benefit lot from modern gadgets.

  C.Multitasking is an important skill to young people.

  D.Young people must learn skills for future jobs.

4.The author develops the passage mainly by______.

  A.providing typical examples.

  B.following the natural time order.

  C.comparing opinions from different fields.

D.presenting cause and analyzing its effects.

5.The author's feelings towards multitasking is______.

A.negative         B. positive       C.ironical          D.indifferent

Passage 2

    After the Summer Olympics are over, when all the athletes and viewers have gone home and the television audience has switched off, another group of athletes and fans will arrive at the host city, and another competition will begin. These are the Paralympics, the games for athletes with disability. But in Beijing in 2008, for the first time, one of the greatest paralympics will not be taking part.

    She is British athlete by the name of Tanni Grey-Thormpson. Born with spine bifida  (脊椎裂which left her paralysed from the waist down. Tanni used wheelchair from the age of 7. At first, she was not keen on sport, apart from horse-riding, which gave her sense of freedom. But in her teens, she started taking sports more seriously. She tried swimming, basketball and tennis. Eventually she found athletics, and never looked back.

    Indeed, Tanni's athletic career took off. In 1984, when she was 15, she pulled off surprise victory in the 100 metres at the Junior National Wheelchair Games.

     In 1988, Tanni went to her first Paralympic Games in Seoul. She bronze in the 400 metres. Even greater success followed at the 1992 Barcelona Paralympics. Tanni won gold in the 100, 200, 400 and 800 metres relay, setting two world records in the process. In the same year she achieved the first of her six London Wheelchair Marathon victories.

     Tanni's enduring success has been part motivation (动机), part preparation. "The training do that enable me to be good sprinter (短跑运动员enable me to be good at marathon too. train 50 weeks of the year and that keeps me prepared for whatever distance went to race... am still competing at very high level, but as get older, things get harder and went to retire before fall apart."

     Indeed Tanni retired finally after the Visa Paralympic World Cup in 2007. Her wish is to coach young athletes for Beijing 2008 Olympic Games.

     In spite of ups and downs, she never takes her fate lying down. In her splendid life, she has won an amazing eleven gold medals, four silvers and one bronze in series of Paralympics -- top level athletic career covering two decades. She has won the London Wheelchair Marathon six times, more than any other competitor, and she has set over thirty world records.

     What advice does she have for young athletes? "Work hard at your studies, and then train, train again."

 

1Which of the following sports did Tanni like before thirteen?

   A. Basketball.   B. Swimming   C. Tennis   D. Horse-riding

2 When did Tanni win her first Olympic gold medal?

   A. In 1984.      B. In 1988.   C. In 1992.   D. In 2007.    

3The underlined word "that" in the 5th paragraph refers to _______.

   A. fifty weeks'training                 B. being good sprinter 

   C. training almost every day            D. part motivation and part preparation 

4What's the right order of the events related to Tanny? 

   a. She works as coach. 

   b. She took up athletics.

   c. She won four gold medals in Barcelona.

   d. She competed in she first Paralympic Games.

   e. She achieved victory in her first London Wheelchair Marathon.

   A. b,d,c,e,a                           B. a,d,b,c,e   

   C. a,d,c,e,b                           D. b,d,a,e,c 

5What can we learn form Tanni's success?

   A. Union is strength                    B. Never too late to learn 

   C. Well begun is half done               D. No pains, no gains 

Passage 3

   Parents and kids today dress alike, listen to the same music, and are friends. Is this good thing? Sometimes, when Mr. Ballmer and his 16-year-old daughter, Elizabeth, listen to rock music together and talk about interests both enjoy, such as pop culture, he remembers his more distant relationship with his parents when he was teenager.

   “I would never have said to my mom, ‘Hey, the new Weezer album is really great. How do you like it?’” says Ballmer. “There was just complete gap in taste.”

    Music was not the only gulf. From clothing and hairstyles to activities and expectations, earlier generations of parents and children often appeared to move in separate orbits.

    Today, the generation gap has not disappeared, but it is getting narrow in many families. Conversations on subjects such as sex and drugs would not have taken place generation ago. Now they are comfortable and common. And parent—child activities, from shopping to sports, involve feeling of trust and friendship that can continue into adulthood.

    No wonder greeting cards today carry the message, “To my mother, my best friend.”

    But family experts warn that the new equality can also result in less respect for parents. “There’s still lot of strictness and authority on the part of parents out there, but there is change happening,” says Kerrie, psychology professor at Lebanon Valley College. “In the middle of that change, there is lot of confusion among parents.” 

    Family researchers offer variety of reasons for these evolving roles and attitudes. They see the 1960s as turning point. Great cultural changes led to more open communication and more democratic process that encourages everyone to have say. 

   “My parents were on the ‘before’ side of that change, but today’s parents, the 40-year-olds, were on the ‘after’ side,” explains Mr. Ballmer. “It’s not something easily accomplished by parents these days, because life is more difficult to understand or deal with, but sharing interests does make it more fun to be parent now.”

 

1. The underlined word “gulf” in Para.3 most probably means _________.

   A. interest              B. distance

   C. difference            D. separation

2. Which of the following shows that the generation gap is disappearing?

   A. Parents help their children develop interests in more activities.

   B. Parents put more trust in their children’s abilities.

   C. Parents and children talk more about sex and drugs.

   D. Parents share more interests with their children.

3. The change in today’s parent-child relationship is _________.

   A. more confusion among parents.

   B. new equality between parents and children.

   C.1ess respect for parents from children.

   D. more strictness and authority on the part of parents.

4. By saying “today’s parents, the 40-year-olds, were on the ‘after’ side.” the author means that today’s parents _________.

   A. follow the trend of the change.

   B. can set limit to the change.

   C. fail to take the change seriously.

   D. have little difficulty adjusting to the change.

5. The purpose of the passage is to _________.

   A. describe the difficulties today’s parents have met with.

   B. discuss the development of the parent-child relationship.

   C. suggest the ways to handle the parent-child relationship.

   D. compare today’s parent-child relationship with that in the past.  

Passage 4

Hyperinflation (极度通货膨胀) is defined as an economic condition during which there is steep increase in prices. 

In accordance with the laws of economics, three factors combine to create this condition. First, demand must be much greater than the supply of available goods. Second, the country must continuously create and thereby build up an ever increasing supply of money. Third, the governmental processes that are used to collect taxes must be crippled. Let’s imagine country where production is barely accomplishing its goal to keep up with demand. When this happens, the government should decrease the salaries of the workers by raising taxes. But the government is powerless to collect the taxes, so it prints more money to compensate for(补偿)the goods it must purchase. This new money goes to the workers who produced the goods: as result, the people are not forced to give up certain things for while – they actually become richer. While this might appear to be positive step, it is actually regressive. Every month the government is forced to print more and more money, thereby increasing its liabilities (债务until it is destroyed. 

The only way to prevent total economic collapse in such situation is for the government to increase taxes in manner that is characterized by impartiality (公正to everyone involved.

 

1.According to the passage,hyperinflation is characterized by________.

   A.the rapid decrease in price.            

   B.the reasonable increase in price.

   C.the rapid increase in price.             

   D.the short-term increase in price.

2.Which of the following is NOT among the factors which combine to crease hyperinflation?

   A.Demand is much greater than supply.

   B.The country continuously supplies money.

   C.The government is able to collect taxes by the existing processes.

   D.The government is powerless in collecting taxes.

3.According to the passage,the goal of production is________.

   A.to raise taxes.                       B. To crease the rich.

   C.to increase salary.                   D.to satisfy demand.

4.When production can not keep up with demand ,the government which is powerless in collecting taxes______.

   A.can decrease the production.             

   B.has to provide more money.

   C.has to encourage production amount     

   D.can increase workers' salary.

5.According to the passage ,the way to prevent economic breakup in the time of hyperinflation is to ______.

   A. increase the amount of money.              

   B.establish new taxing procedures.

   C.learn experience from foreign countries.      

   D.tax every citizen of the country.

 

Passage 5

There was time whenif lady got onto crowded bus or train, gentleman would immediately stand up and offer her his seat. But now, things are different. Today gentleman will probably look out of the window, or, if he feels bit shy, hides behind his newspaper. Either way, the lady will have to stand until someone else gets off.
    You can't entirely blame(责备) men for this change in manners, though. Gone are the days when women could be treated as weakers without causing any trouble. whole generation of women has grown up demanding(要求) equality(平等) with men; not just equality in jobs or education, but in social life. Hold door open for some women and you’re likely to get an angry lecture on treating women as weakers, unable to open doors for themselves. Take girl out for meal and she’ll probably insist on paying her share of the bill. On second thoughts, that is perhaps not bad idea.
    It's no wonder(难怪)that men have given up some ways of politeness and consideration(考虑、体贴) which they once showed towards women. On the other hand, the man's active politeness is perhaps slowly being replaced by true consideration for the needs and feelings of women, so that men can see women as equal human beings.


1. woman may get angry if man holds door open for her because____ .
A. she doesn't like to wait on her hand and foot
B. she thinks it impolite for man to do so
C. women enjoy opening the door themselves
D. she feels herself treated as weaker


2. If man takes girl out for meal, she insists on paying her share of the meal. That means ____
A.she wants to be equal with him
B. she likes him,so she doesn't want to use his money .
C. it's impolite of her to have free meal
D. she has agreed to marry him


3. What do women really need today?
A. Men's active politeness and consideration.
B. Men's true consideration for the needs and feelings of women.
C. Trying to win men's favour.
D. Men’s good manners such as offering their seats and opening the door,etc.


4. What does the underlined part “insist on” mean in Chinese?
A. 反对 B. 坚持 C. 放弃 D. 继续


5. The writer most probably is ____.
A. man who thinks the changes are reasonable(合理的)
B. woman who wants equality
C. woman who doesn't ag  ree with the changes today
D. man who doesn't agree with the changes today

Passage 6

With the growth of the Information Superhighway, logical development in the job searching process is the electronic resume. Electronic resumes can be e-mailed to employers, posted on electronic resume databases, and cut-and-pasted into any place where you are asked for an online resume. Human resources(人力资源,人事directors and business owners know that they can locate qualified job seekers by going to sites that post electronic resumes.

Employment sites can help you compose your resume and post it online. Services like A+Online Resumes (http://olresume.com/will easily change your resume to HTML and add it to their database, where it can be accessed (访问)24 hours day, days week Employers can select criteria(标准), and search tool will select potential candidates from thousands of resumes.

Pam Dixon has written useful resource book named Job Searching Online for Dummies. In it you can learn what to include and what not to include in your resume. Another suggestion is to look at what other people are doing online. Take advantage of this high-tech way to market yourself on the Internet. Beyond help for your resume, online career resources for job seekers include how to have successful interview and how to find the right job for you .Using the Internet can give you competitive edge that will set you apart from other job seekers and help reach your personal career goals. 

 

1. In order to find qualified job seekers, personnel directors and business owners often____.

A. create web site

B. select search tool

C. visit websites that post electronic resumes

D. read Pam Dixon’s book

 

2. What can you get from the employment sites? ____

A. They tell you how to prepare an electronic resume and send it online.

B. They provide you with the addresses of companies that seek employees.

C. They inform you of the most favorable job opportunities you can have.

D. They give you suggestions on successful interview with the employer

 

3. They electronic resume database allows employers____.

A. to post their own resumes online.

B. to examine candidates’ resumes at any time they like.

C. to set up time for an interview with candidates

D. to select their criteria and their search tool

 

4. After reading Pam Dixon’s book you may know____.

A. where to post your resume

B. how to achieve your career goal

C. how to compose your resume 

D. when to have an interview 

 

5. The author’s purpose of writing the passage is_____.

A. to help people to find the right job

B. to help employers to find potential candidate

C. to show the way resume is prepared 

D. to introduce the electronic resume

Passage 7

   Culture shock is the result of the removal of the familiar. Suddenly the individual is faced with the necessity of working, commuting, studying, eating, shopping, relaxing, even sleeping, in an unfamiliar environment organized according to unknown rules. In mild form, culture shock shows itself in symptoms of fatigue, irritability and impatience. Being unable to interpret the situations in which they find themselves, people often believe they are being deliberately deceived or exploited by host-country nationals. They tend to perceive rudeness where none is intended. 

Their efficiency and flexibility is often impaired and both work and family suffer. Some people may respond by developing negative stereotypes of the host culture, by refusing to learn the language and by mixing exclusively with people of their own cultural background. In extreme cases, rejection may be so complete that the individual returns immediately to their own culture, regardless of the cost in social, economic or personal terms. Alternatively, people may retreat into their own private world, either mentally or physically.

 

1. People have culture shock because________.

.they are unfamiliar with new environment

B. they are treated badly

C. they must study hard

D. they don't like the foreigners

 

2. What does the word "impair" mean in this paragraph?

A. damage          B. benefit          C. help         D. injure

 

3. What is the symptom of culture shock?

A. Fatigue

B. Refusing to learn the language

C. Retreating into their own private world

D. All of them

 

4. What is the main idea of this passage?

A. How to deal with culture shock

B. The definition (定义of culture shock

C. The symptoms(症状and damage of culture shock

D. The people with culture shock

 

5. What can we learn from the passage?

A. culture shock is necessary

B. People don't like culture shock

C. culture shock is good

D. culture shocks are caused by cheat

 

Passage 8

 Most peoplewhen they travel to spacewould like to stay in orbit for few days or 

more.And this stands to reasonif you're paying $20,000 for your trip to orbitSo in order for tourism to reach its full potential there's going to be need for orbital accommodation—or space hotels.What would space hotel actually be like to visitHotels in orbit Will offer the services you expect from hotel—private roomsmealsbars.But they'll also offer two unique experiencesimpressive views—of Earth and space—and the endless entertainment of living in zero gravity—including sports and other activities that make use of this.

 The hotels themselves will vary greatly—from being quite simple in the early days to 

huge luxury structures at later date.It's actually surprising that as late as 1997very few designs for space hotels were published.This is mainly because those who might be expected to design them haven't expected launch costs to come down far enough to make them possible.Lots of people who've been to space have described vividly what it's like to live in zero gravity.There are obviously all sorts of possibilities for dancinggymnasticsand zero-G sports.Luckilyyou don't need to sleep much living in zero gravityso you'll have plenty of time for relaxing by hanging out in bar with window looking down at the turning Earth below.    

Of course all good things have come to an end unfortunately.And so after few days you'll find yourself heading back though you'll be much more expert at exercising in zero gravity than you were when you arrived.You'll be thinking how soon you can save up enough to get back up again—or maybe you should change jobs to get to work in an orbiting hotel!

 

1.When traveling in spacemost people would like to stay in orbit for few days because___.

A.it is expensive to travel in space 

Bthey would find the possible life in other star systems

Cthey could enjoy the luxury of space hotels

Dthey want to realise the full potential of tourism

 

2.Which of the following is unique experience that space hotels will offer?

A.The gravitational pull.            BThe special views.

CThe relaxation in bar.            DThe space walk.

 

3.Which of the following is NOT discussed in the passage?

A.When was the space traveling made possible?

BWhat are the unique experiences that space hotels will offer?

CWhy were there not many published designs for space hotels?

DHow can the travelers enjoy themselves in space hotels?

 

4.You want to save up money to go back to space again because______.

A.you have changed jobs to get to work in an orbiting hotel

Byou long for the exciting experience of the space

Cyou have been there before

Dyou do not want to live in zero gravity

 

5 This passage is mainly about ________.

B.traveling in space             Bthe ways of living in space hotels

Czero gravity and space hotels    Dthe description of space hotels

Passage9

 My mother never let herself get down; no matter how bad things were, she stayed cheerful. Even though we had hard life, she still maintained the attitude that everything was fine. remember her coming home tired from her job at the restaurant and saying that we were lucky. We didn't have lot of clothes or toys, but my mother always made sure we had enough to eat.

  Her love and devotion for my brother and me made our lack of material possessions seem insignificant. Even today, if were given choice between having love at home with no wealth and having wealth with no love, would want it just the way had it. grew up poor in material things but rich in love.

Since my father was never around long enough to teach me physical things or to play games with me, didn't succeed in any competitive sport. My mother did her best as substitute, throwing ball with me in the lot behind our house, but it wasn't the same. She was too protective of me, and didn't have enough confidence in my own abilities to really try anything physically demanding.

 

1. We can see from the story that the author is _____ his mother.

A. proud of               Bworried about

Cpitiful for              Dconcerned about

 

2. "My mother never let herself get down" means _____.

A. she never got tired           Bshe never felt sad

C. she never fell ill             Dshe was never impatient

 

3. The author's mother often played games with him because _____.

A. his mother tended to protect him too much

B. his father was not good enough at sports

C. his father didn't have enough time to be with him

D. his mother was excellent at physical things

 

4. The story implies that the author's mother was least likely _____.

A. to be pleased with her role in the family

B. to make friends wherever she went

C. to do things which were to be done by her husband

D. to cry over difficulties in life

 

5. According to the author, child won't be happy unless he _____.

A. enjoys love at home             B. gets enough to eat

C. lives with his parents            Dhas lot of clothes and toys

Passage 10

   We find that bright children are rarely held back by mixed -ability teaching. On the contrary, both their knowledge and experience are enriched. We feel that there are many disadvantages in streaming( ...按能力分班pupils. It does not take into account the fact that children develop at different rates. It can have bad effect on both the bright and the not-so-bright child. After all, it can  quite discouraging to be at the bottom of the top grade!

Besides, it is rather unreal to grade people just according to heir intellectual ability. This is only one aspect of their total personality. We are concerned to develop the abilities of all our pupils to the full not just their academic ability. We also value personal qualities and social skills, and we find that mixed-ability teaching con-tributes to all these aspects of learning.         

In our classrooms, we work in various ways. The pupils often work in groups: this gives them the opportunity to learn to cooper-ate, to share, and to develop leadership skills. They also learn how to cope with personal problems as well as learning how to think, to  make decisions, to analyze and evaluate, and to communicate effectively. The pupils learn from each other as well as from the teacher.  

Sometimes the pupils work in pairs`, sometimes they work on individual tasks and assignments, and they can do this at their own speed. They also have some formal class teaching when this is appropriate. We encourage our pupils to use the library, and we teach  them the skills they need in order to do this efficiently. An advanced pupil can do advanced work: it does not matter what age the child is. We expect our pupils to do their best, not their least, and we give them every encouragement to attain this goal.

 

1. In the passage the author’s attitude towards “mixed-ability teaching” is ______.

A. critical                          B. questioning

C. approving                        D. Objective

 

2. By “held back” (Line 1) the author means “______”.

A. made to remain in the same classes        B. forced to study in the lower classes

C. drawn to their studies                   D. prevented from advancing

 

3. The author argues that teacher’s chief concern should be the development of the student’s ______.

A. personal qualities and social skills               B. total personality

C. learning ability and communicative skills         D. intellectual ability

 

4. Which of the following is NOT MENTIONED in the third paragraph?

A. Group work gives pupils the opportunity to learn to work together with other.

B. Pupils also learn to develop their reasoning abilities.

C. Group work provides pupils with the opportunity to learn to be capable organizers.

D. Pupils also learn how to participate in teaching activities.

 

5. The author’s purpose in writing this passage is to ______.

A. argue for teaching bright and not-so-bright pupils in the same class

B. recommend pair work and group work for classroom activities

C. offer advice on the proper use of the library

D. emphasize the importance of appropriate formal classroom teaching,

Passage 11

    There is one thing that everyone wants more than anything else. Some people try to get it by making money. They think that when they have enough money to buy such things as houses, farms, and cars, they will have the one thing that everyone wants.

    Other people believe that if they know enough they will find this thing. They study all their lives in search of it. Still others think that if they have power, they will find this thing. They keep telling themselves: When am boss, will no longer have to search for this thing.

     What is it that everyone wants more than anything else? What is it that all of us keep working striving for(奋斗)each day It is happiness.

    Happiness is strange thing. It does not mean the same to all men. What will make one man happy may not make another man happy. Some men say that happiness comes from helping others, other men say that happiness comes from making life more pleasant for everyone. What do you mean when you say: That makes me happy." 

Read what different people have said about happiness. Perhaps you will learn something that will bring you peace of mind, comfort, money or it may be what you search forhappiness.

 

1.The main idea of the above article is__________.

A. Happiness means the same to everyone 

B. Happiness is the thing that everyone wants most of all

C. Money makes one happy, so does helping others         

DBoth and C

 

2.Some people try to get it by making money. The underlined "it" means__________.

A. happiness                    B. the preceding(前面的sentence

C. money                      D. such things as houses, farms and cars

 

3.Other people believe that if they know enough they will find this thing. This sentence means:_______________.            .

A. other people think if they know enough they will find enough money and that will make them happy 

B. other people think it true that enough knowledge will bring them enough money 

C. other people hold the opinion that the more they know the happier they will become 

D. other people hold the opinion that if they become knowledgeable enough they will feel happy

 

4.When am boss, will no longer have to search for this thing. This sentence means______.

A. when have power, will have happiness 

B. Being boss is more important than feeling happy 

C. when become boss, will never get happiness

D. boss and this thing mean the same to us

 

5.What will make one man happy may not make another man happy. This sentence means "__.

A. When one man feels happy, another man will feel sad 

B. What will make one man happy may make another man happy also 

C. Different people hold different opinions about happiness 

D. Both and B

Passage 12

 

In 1955, Martin Luther King Jr. gained national recognition for his nonviolent methods used in bus boycott (抵制in Montgomery. This peaceful boycott, under Dr. King's guidance, changed the law which required black people to ride in the backs of buses. After this success, Dr. King used his nonvio­lent tactics in efforts to change other discriminatory (种族歧视的laws.

Dr. King urged Blacks to use nonviolent sit-ins, marches, demonstrations, and freedom rides in their efforts to gain full freedom and equality. Arrested for breaking discriminatory laws, Dr. King went to jail dozens of times, he became symbol around the world for people to protest peacefully against un­just laws. In recognition of his work for peaceful changes, Dr. King received the 1964 Nobel Peace Prize.

 

 

1. According to this passage, as consequence of his protest in 1955, Dr. King became __.     

A. peaceful in his tactics     

B. famous in the United States    

C. frustrated in his efforts     

D. successful in the transportation business

 

2. It can be inferred from the passage that Dr. King continued his nonviolent methods because ____.

A. they were legal in Montgomery

B. they were effective

C. most people are incapable of violence

D. most people believed he would receive the Nobel Peace Prize

 

3. Which of the following is mentioned in the passage as means by which Dr. King tried to bring about social justice?   

A. Store boycotts.     

B. Congressional debates. 

C. Peaceful marches.     

D. Visits to jails.

 

4. According to the passage, how many times was Dr. King put in jail?    

A. One.     B. Between two and ten.       C. Twelve.     D. At least twenty-four.

 

5. The author implies that in the 1960's Dr. King was known __________. 

A. to few people in Montgomery         

B. to people in many countries

C. primarily by the medical profession     

D. personally by several lawyers

 

0

阅读 收藏 喜欢 打印举报/Report
  

新浪BLOG意见反馈留言板 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 产品答疑

新浪公司 版权所有