加载中…
个人资料
  • 博客等级:
  • 博客积分:
  • 博客访问:
  • 关注人气:
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
正文 字体大小:

(2013147322林诗瑜)五年级下册 Unit 2 My favorite season (院内试讲教案)

(2016-04-03 11:03:16)
分类: (3)班授课教案

                            英语课堂教学教案设计

 

               上课内容   新人教版五年级英语下册第17

                         Unit My favorite season

班别:13英语3

学号:2013147322 

姓名:林诗瑜

 

Background information

Teacher: Lin Shiyu

Material: let’s try and let’s talk in unit My favorite season

 

Teaching objective

Knowledge objective

     1. To catch the information about let’s try and choose the right picture

     2. To hear and read the new words: why, because, summer vacation

     3. To understand the sentence pattern “which season do you like best?”  “I like ...best .” Why?”  “Because...”

Ability objective :

     1. To be able to use the new sentence pattern to have dialogue.

     2. To be able to work in group?

     3. Tbe able to communicate with others.

Moral objective: 

     1. By this lesson, students learn to love all of the seasons of year.

Important points:

     1. The new words: why, because, summer vacation.

     2. To understand and speak the sentence pattern “which season do you like best?” “why?” “Because...”

     3. To know how to have dialogue with others.

Difficult points:

     1. How to use the words  Why, Because”

     2. How to use the sentence patterns “which season do you like best?” “why?” “Because...”in real situations.

Teaching approach:

Task-based language Teaching 

Teaching aids:

multi -media computerblackboardcards

 

Teaching procedure

 

Step 1: Greeting and revision 

1.1 Greeting 

T: Good morning,boys and girls

S: Good morning ,Miss Lin 

T: What’s the weather like today?

S: It’s warm 

1.2Revisoin

1.1 Game -guessing game

To review the phrases about let’s learn “go on picnic, go swimmingpick applesmake snowman” the teacher will let the students guess the phrases accord to the pictures.

1.2 Asking and answering 

Let the students to ask and answer by using the sentence patterns “which season do you like best?”-I like ...best often ...”

With the table

season 

activities

spring

go on picnic

summer

go swimming

autumn

pick apples

winter

make snowman 

 

Step presentation

learning new words and sentences

The teacher shows the picture of lettalk and ask :“ Do you like this picture? Which season is it now?  Students answer: Yes, do. Autumn.

T: Yes, autumn is my favorite season, whatyour favorite season?

S1: Spring

S2: Winter

T: Who can ask in other way?  we can ask: which season do you like best? we can answer, like ---best. ?Teach the new sentence pattern)

1.2 Ask and answer

The teacher use the new sentence patterns to ask students: which season do you like best? and the students answer: like autumn best?.

T: Why do you like autumn best? (Teach the new word why)

T: Because, can pick apples.( Teach the new word)

T: Boys and girls Amy and Miss White are talking about their favorite season ,now listen to the video and know more information about their favorite seasons.

Step practice

1.1   The teacher will let the students to listen again and complete the dialogue of let’s talk.

1.2   Role-play 

Get the students to have dialogue with their partners,and invite some of them to perform on the stage.

1.3   Asking and answering 

Let the students to try to use the phrases “go on picnic, go swimming, pick apples, make snowman” to have dialogue like this: 

Which season do you like best?”

“I like spring best .”

Why?” 

“Because, can go on picnic with my family”

1.4   Do survey 

Find leader in each group and let the leaders to do survey among his group by using the students patterns “which season do you like best?”  “I like ...best.”  Why?”  “Because...” and have report 

 

 

Name 

Favorite season 

Why 

Xiao ming 

summer

go swimming

 

 

 

 

 

 

 

In our group. Xiao Ming like summer best , because, he can go swimming.         like        

best ,because he can         

1.5   Finish the practice of let’s try

Let the students to listen to the video twice and choose Zhang peng’s picture.

Step Summing up

Sum up what we have leant today briefly 

Step Homework 

1.Follow the type of “let’s talk” and imitate the speaker’s pronunciation and intonation with your understanding and your feelings.

2.Use the sentence patterns “ “which season do you like best?”  “I like ...best.”  “why?” “Because...”to write dialogue and perform it with your partner.

 

Blackboard design

Unit My favorite season

Why, because, summer vacation    Which season do you like best?

like ____________best.

Why? 

Because, ____________.

 

 

0

阅读 收藏 喜欢 打印举报/Report
  

新浪BLOG意见反馈留言板 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 产品答疑

新浪公司 版权所有