加载中…
个人资料
农家石嫣
农家石嫣 新浪个人认证
  • 博客等级:
  • 博客积分:0
  • 博客访问:1,285,109
  • 关注人气:4,267
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
正文 字体大小:

登陆美利坚(Translated)

(2008-04-20 11:44:57)
标签:

社区支援农业

分类: 美国另类洋插队

4月16日,在24个小时没有休息,极度疲劳的后,飞机抵达了美国明尼阿波利斯市,Claudia来机场接我,我才突然意识到,我已经到美国了。为了倒时差,我又坚持了几个小时,在明尼阿波利斯市离我住的地方不远的一个湖边散了散步。这个城市让人感觉很舒服,天气很好,空气也很好。登陆美利坚(Translated)

Claudia很热情工作也很认真,为了让我更好的调整时差,我要在她家住两天,然后再到农场。在这里,所有的一切都是新鲜的。我的脑袋、眼睛、嘴巴都要不停的运转。我的眼镜要不停的看周围的东西,这里和中国有什么不同;我的脑袋要不停的运转,思考和转换语言;我的嘴巴要不停的说,尽可能多的锻炼语言。 

比较幸运的是,我很快就调整好了时差,不过,巨大的饮食差异让我终于明白了吃一顿可口的饭是一件多么困难的事。

下面就是为我提供资助和支持的美国农业与政策研究所,谢谢!

登陆美利坚(Translated)

 

Landing in America 

On April 16th, after 24 hours of complete exhaustion and lack of sleep, my plane landed in the city of Minneapolis.  Claudia came to the airport to pick me up, and I suddenly realized that I had already arrived in America.  Because of the time difference, I held on for another couple of hours, and I took a walk beside a Minneapolis lake not far from the place I was staying.  This city makes a person feel very comfortable - the weather is nice, and so is the air. 

Claudia is very warm and also very serious about her work; so that I can better adjust to the time difference, I’ll stay at her place for two days, after which I’ll go to the farm.  Here, everything is novel.  My brain, eyes, and mouth are constantly working.  My eyes are constantly looking at the things around me, to see the differences between here and China; my brain has to be constantly working, thinking about and switching between languages; and my mouth has to be talking constantly, to practice the language as much as possible.

The lucky thing is that I’ve adjusted to the time difference very quickly; however, the massive differences in diet have finally made me understand what a difficult thing it is to eat a tasty meal.

Below is the Institute for Agriculture and Trade Policy which is providing me with help and support – thank you!

 

0

阅读 收藏 喜欢 打印举报/Report
  

新浪BLOG意见反馈留言板 欢迎批评指正

新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 产品答疑

新浪公司 版权所有