加载中…
个人资料
lm210046
lm210046
  • 博客等级:
  • 博客积分:0
  • 博客访问:1,213
  • 关注人气:2
  • 获赠金笔:0支
  • 赠出金笔:0支
  • 荣誉徽章:
相关博文
推荐博文
正文 字体大小:

句实高公开课模块三unit2 Reading English and its history  2014

(2015-03-24 16:21:40)
标签:

教育

分类: 课题成果材料-公开课

M3U2 Reading (1)

                                  By Yu Lianxiang

Teaching aims:

By the end of this lesson, the students will be able to  

1.learn more about the development of English.

2. use the skills of reading history article to understand the passage further.

Teaching important and difficult points:

1.To learn how to read history article.

2.To make time chart of the development of English.

Teaching methods:

Reading; listening; discussion;

Teaching procedures:

Step 1: Lead-in

1.Free talk(What do you think is difficult when learning English? Why does English have so many similar words and confusing rules?)

2. Read part of the sonnet (十四行诗)by Shakespeare:

Shall compare thee to summer's day?            ___________

Thou art more lovely and more temperate:          ___________

Rough winds do shake the darling buds of May,     

And summer's lease hath all too short date:        ___________

...

Guess what are the underlined words used as today? 

From this we can draw conclusion English doesnstay the same. They are changing. Do you know the development of it? Today, letfocus on it.

Step 2: Fast Reading

Skim the passage fast and answer the questions.

1. What is the article about?

2. How many kinds of English are there discussed in the article? What are they?

Step3: Reading strategy

Questions to help understand the reading strategy:

1.What should you pay attention to when you read history article(Dates and years.)

2.What is good idea to do when you read history article? (To make time chart&list important information)

3. What is the function of time chart?(Help you understand the __order___of 

events and how pieces of information _relate to_ the rest of the text. )

Step4:careful reading:

1.Find and underline the dates in Old English and finish the table.

Kinds

Time

Events

 

 

 

Old English

Before the middle of the 5th century

 

 

 

Then

 

 

At the end of the 9th century

 

 

By the 10th  century

 

 

Summary:Old English was made up of:

   only few Celtic words for places

   mixture of the languages of the Angles and the Saxons

   the languages of the Vikings

2.Finish the sentences about the development of Middle English.

In 1066,__________________________________________________________ 

However, during the entire 250 years,___________________________________

By the latter half of the 14th century____________________________________

In 1399, __________________________________________

 

The English language did borrow many words from French.

Frenchinfluences on English:

 

3.Answer the three questions about Modern English.

1).When did Modern English appear?

2).What changes happened during this period of time?

3).Is Modern English the end of all these changes?

Step 5: Consolidation:

1.Retelling

2.Task-based reading

Read the article and complete the table:

 

English and its history

 

 

Old English

Before the middle of the 5th century, the language 1.________ in Britain was Celtic. Anglo-Saxon 2.________ from the mixture of Celtic and the language of the three Germanic tribes.

At the end of the 9th century, the Vikings created Old English, 3.which_______ their languages with Anglo-Saxon.

By the 10th century, Old English, 4.________ of an Anglo-Saxon base and words from the languages of Denmark and Norway, was the official language of English.

 

Middle English

In 1066, England was 5.___________ by the Normans, but French didntake the 6._____ of English as the first language.

By the latter half of the 14th century, English had been7.________ used by all classes.

8.________ English

Vocabulary and pronunciation also went 9._________ great changes during the Renaissance. It is 10.________ that English will continue hanging in the future.

Step 6: Discussion

What may affect language?

wars, cultures, the differences of dialects(方言),modern science and technology...)

Step7:Homework

1. Make time chart and list important information about English.

2. Write short passage about the development of English in your own words.

 

 

0

阅读 评论 收藏 禁止转载 喜欢 打印举报/Report
  • 评论加载中,请稍候...
发评论

    发评论

    以上网友发言只代表其个人观点,不代表新浪网的观点或立场。

      

    新浪BLOG意见反馈留言板 电话:4000520066 提示音后按1键(按当地市话标准计费) 欢迎批评指正

    新浪简介 | About Sina | 广告服务 | 联系我们 | 招聘信息 | 网站律师 | SINA English | 会员注册 | 产品答疑

    新浪公司 版权所有